•    Nový Amarok v předprodeji na českém trhu již od 870 007 Kč bez DPH (1 052 708 Kč včetně DPH)
•    Oficiální uvedení na český trh v polovině roku 2023
•    Pick-up jako všestranný nástroj: Amarok přichází na trh s nejmodernějšími asistenčními systémy
•    Silné a hospodárné: Dva čtyřválcové turbodiesely (TDI), jeden šestiválcový TDI 
•    4MOTION pro všechny cesty: Pohon všech kol s individuálně nastavitelnými režimy pohonu a nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 3500 kg
•    Kompletní výbava: Amarok bude na českém trhu sériově vybaven LED světlomety a turbodieselem o výkonu 125 kW (170 k)
•    Dvě vrcholné verze: „PanAmericana“ (off-roadový styl) a „Aventura“ (exkluzivní styl) se liší přední partií

 

Zahájení předprodeje: „Mám velkou radost, že se do naší nabídky na českém trhu opět vrací tak skvělý vůz, jakým je Amarok,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „První generace Amaroku se stala kultovní a nyní přichází generace nová, která je ještě expresivnější a suverénnější. Konfigurátor bude spuštěn v polovině roku 2023, ale zákazníci již nyní mohou nový Amarok objednávat u autorizovaných prodejců značky Volkswagen Užitkové vozy.“ K dispozici je všech pět stupňů výbavy. Amarok 2.0 TDI 125 kW s 6stupňovou manuální převodovkou stojí 870 007 Kč bez DPH (1 052 708 Kč včetně DPH). Amarok Life je poháněn jednotkou 2.0 TDI 151 kW v kombinaci s 6stupňovou manuální nebo 10stupňovou automatickou převodovkou. Ceny v tomto případě začínají od 923 598 Kč bez DPH (1 117 554 Kč včetně DPH). Ostatní výbavové linie – Style, PanAmericana a Aventura – mají pod kapotou šestiválec 3.0 TDI 177 kW s 10stupňovou automatickou převodovkou a jejich základní ceny se pohybují v rozsahu od 1 031 751 Kč do 1 191 138 Kč bez DPH (od 1 248 418 Kč do 1 441 277 Kč včetně DPH).

Všestranný nástroj pro profesionály: Nový Amarok zvládne všechny myslitelné úkoly, ať se jedná o práci, nebo volný čas, a to díky užitečné hmotnosti až 1,19 tuny, nejvyšší přípustné hmotnosti přívěsu 3,5 tuny, a ještě lépe promyšlené otevřené ložné ploše. Druhá generace modelu Amarok s charismatickým designem je velmi moderním všestranným nástrojem pro profesionály. K tomu přispívají mimo jiné její nové systémy pohonu, asistenční systémy, jednoduché ovládání, typicky robustní konstrukce pick-upu a variabilně využitelná otevřená ložná plocha.

Pohon všech kol a dvě vrcholné verze: Značka Volkswagen Užitkové vozy koncipovala nový Amarok pro provoz na všech cestách. Pro český trh je sériově vybaven pohonem všech kol. Potřebnou hnací sílu pro pracovní i soukromý provoz poskytují hospodárné přeplňované motory se čtyřmi nebo šesti válci. V České republice je možné objednávat dva čtyřválcové turbodiesely a také oblíbený šestiválcový turbodiesel. Nový Amarok je nabízen v pěti výbavových verzích. Výbavové linie nesou označení „Amarok, „Life“ a „Style“, na vrcholu nabídky stojí „PanAmericana“ (offroadový styl) a „Aventura“ (exkluzivní styl). Nový Amarok byl koncipován jako čtyřdveřový pick-up s dvojkabinou (DoubleCab) a pro mimoevropské trhy jako pick-up s dvoudveřovou kabinou (SingleCab).

Prodloužená délka a více prostoru: Nový Amarok je s vnější délkou 5 350 milimetrů o 96 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3 270 mm je
o 173 mm delší. Díky tomu mají cestující ve dvojkabině více prostoru. Rozvor náprav se zvětšil nadproporčně. Tím se zkrátily převisy karoserie. Výsledkem jsou ještě atraktivnější proporce a vylepšené terénní vlastnosti díky větším nájezdovým úhlům, které jsou u modelu Amarok DoubleCab až 30 stupňů (vpředu) a 26 stupňů (vzadu).

Čtyřválce a šestiválce: Pro novou generaci modelu Amarok1/2 budou v České republice nabízeny tři turbodiesely (TDI se čtyřmi nebo šesti válci). Všechny tři motory kombinují hospodárnost s vysokým točivým momentem. Na českém trhu nalezne uplatnění jako základní pohon čtyřválcová jednotka TDI 2,0 litru s nejvyšším výkonem 125 kW (170 k)2. Jako druhou výkonovou variantu jednotky TDI nabízí značka Volkswagen Užitkové vozy čtyřválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který v Evropě poskytuje nejvyšší výkon 151 kW (205 k)2. V roli nového vrchnolného TDI se uplatní motor V6, který dosahuje ve verzi splňující emisní normu Euro 6 nejvyššího výkonu 177 kW (240 k)2. Jiné motorizace nebude na českém trhu možno objednávat. V zemích, jakými jsou Austrálie, Nový Zéland nebo Jižní Afrika, disponují oba nejvýkonnější motory TDI dokonce výkonem 155 kW (210 k)1, resp. 184 kW (250 k)1. Pro trhy, na nichž jsou v segmentu pick-upů dominantní zážehové motory, je připravena čtyřválcová jednotka TSI s nejvyšším výkonem 222 kW (302 k)1.

Nová 10stupňová automatická převodovka: Amarok ve výkonových verzích 125 kW a 151 kW obdrží v České republice sériově 6stupňovou manuální převodovku. Motorizaci 2,0 TDI o výkonu 151 kW si mohou zákazníci na přání nakonfigurovat s novou 10stupňovou automatickou převodovkou. Motorizace V6 TDI je vždy sériově kombinována s 10stupňovou automatickou převodovkou.

 

Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 3,5 tuny: Všechny evropské verze Amaroku s automatickou převodovkou smějí táhnout přívěs s hmotností až 3,5 tuny. V porovnání s předchůdcem vzrostla nejvyšší přípustná hmotnost soupravy z 6,0 na 6,5 tuny. Maximální užitečná hmotnost pick-upu s dvojkabinou se zvýšila na 1,19 tuny.

Dva systémy pohonu všech kol: Amarok se bude v České republice dodávat s pohonem všech kol (4MOTION) v sériové výbavě. V závislosti na verzi motoru jsou přitom k dispozici dva různé systémy 4MOTION: jeden s připojitelným pohonem všech kol se třemi jízdními režimy a vrcholná verze se čtyřmi režimy. Jako dodatečný čtvrtý režim (4A) nabízí vrcholná verze automatické variabilní rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím vícelamelové spojky. Vlastnosti pohonu všech kol přivedou k dokonalosti inteligentní jízdní režimy a na přání dodávaná uzávěrka diferenciálu (pro český trh součástí sériové výbavy).

Více než 20 nových asistenčních systémů: O další zvýšení komfortu a bezpečnosti se v závislosti na výbavě postará více než 25 asistenčních systémů. Více než 20 z těchto systémů je novinkou ve výbavě druhé generace modelu Amarok. Jedná se například o inteligentní adaptivní tempomat, parkovací asistent pro asistované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360 stupňů („Area View“), asistent pro změnu jízdního pruhu nebo systém pro rozpoznávání dopravních značek.

Suverénní přední partie: Karoserie pick-upu zanechává na první pohled opravdu působivý dojem. Archetypický design Amaroku byl u nové generace významně pozměněn. Nyní je jednoznačně expresivnější a suverénnější. Jednoznačným vyjádřením postoje je již nová čelní partie. Mimořádně výrazná je vysoko umístěná kapota motoru s jednoznačnou DNA značky Volkswagen.

 

Nezaměnitelný světelný design: To samé platí pro horizontální lišty na masce chladiče, na kterou navazují LED světlomety dodávané sériově pro všechny verze. Ve verzích Amarok PanAmericana, Amarok Aventura a v některých zemích i Amarok Style naleznou uplatnění v této modelové řadě nové „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“, které zajišťují interaktivní osvětlení vozovky a vyznačují se nezaměnitelným světelným designem. V závislosti na verzi přechází maska chladiče pod horizontálními lištami do další horizontální úrovně přední partie nebo – v případě verzí „PanAmericana“ a „Aventura“ – do designu s motivem písmene X. Nad držákem registrační značky se u obou vrcholných verzí nachází reliéfní nápis Amarok. Po jeho pravé a levé straně jsou uloženy LED mlhové světlomety (sériová výbava od „Life“).

Silueta a záď s nezaměnitelnou DNA: Typickým designovým prvkem modelu Amarok při pohledu ze strany jsou podběhy kol půlkruhového tvaru. Na rozdíl od mnoha jiných pick-upů tvoří horní ohraničení podběhů kol téměř rovné linie místo kruhových. Blatníky nad koly z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců jsou navíc výrazně rozšířené a na okrajích je chrání robustní plastové lemy. Nezaměnitelnou DNA ukazuje také zadní partie. Pod velkým logem VW zabírá téměř celou šířku víka korby reliéfní nápis Amarok. Vnější okraje zádě tvoří zadní světla, která zasahují daleko do siluety. Ve vrcholných verzích „PanAmericana“ a „Aventura“ jsou zadní světla sériově vybavena LED technologií a jejich design zaujme motivem písmene C.

Interiér pro profesionální úkoly: Tým designérů značky Volkswagen Užitkové vozy navrhl funkční a velmi kvalitní interiér s přehlednými a praktickými ovládacími prvky a digitálními displeji. Kvalita materiálů nezapře inspiraci SUV vyšší třídy, jakým je Volkswagen Touareg. Přehledná přístrojová deska je logicky členěna a ergonomicky přizpůsobena požadavkům řidiče. Již v základní verzi je k dispozici 8,0“ digitální panel sdružených přístrojů („Digital Cockpit“, od výbavové linie „Style“ zcela digitální s úhlopříčkou 12,3 palce) a na výšku postavený dotykový displej (úhlopříčka 10,1 palce, od výbavové linie „Style“ s úhlopříčkou 12,0 palce) pro informační a zábavní systém. Značka Volkswagen Užitkové vozy realizovala v novém modelu Amarok intuitivní ovládání kombinací digitálních funkcí a ergonomicky tvarovaných a uspořádaných tlačítek, resp. otočných ovladačů. Otočným ovladačem se nastavuje hlasitost informačního a zábavního systému. Tlačítky se aktivují funkce pohonu všech kol a nadřazená menu pro parkování, nastavení klimatizace, asistenční systémy a jízdní režimy. Tyto robustní ovládací prvky mají v závislosti na výbavě chromované rámečky.

Exkluzivní audiosystém Harman Kardon a čalounění sedadel kůží: Mezi velmi kvalitní detaily patří také další prvky výbavy, například pro Amarok PanAmericana a Amarok Aventura sériově dodávaný audiosystém Harman Kardon s výkonem 640 W. Varianty Amarok PanAmericana a Amarok Aventura jsou sériově vybaveny také přístrojovou deskou s povrchovou úpravou připomínající kůži s kontrastním prošíváním. S prémiovým postavením Amaroku na trhu korespondují navíc jeho nová sedadla. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou v Amaroku vyhrazena ergonomicky koncipovaná sedadla, která jsou ve vyšších stupních výbavy elektricky nastavitelná v až 10 směrech. Zadní sedadla verze DoubleCab poskytují velkorysý prostor a komfort pro cestování třem dospělým osobám. Prostřední plochy sedadel verze „Style“ jsou sériově čalouněny tkaninou ArtVelours. V modelech Amarok PanAmericana a Amarok Aventura používá Volkswagen Užitkové vozy čalounění ušlechtilou a odolnou kůži.

Prostorná otevřená ložná plocha a užitečná hmotnost až 1,19 tuny: Mimořádně prostorná je rovněž otevřená ložná plocha za kabinou. Stejně jako u předchůdce platí, že mezi podběhy zadních kol je dostatečná šířka (1 227 mm) pro uložení jedné europalety napříč nebo podélně. Při uzavřeném víku korby má ložná plocha délku 1 624 mm v případě verze DoubleCab.. Náklad lze zajistit k podlaze a bočním stěnám prostřednictvím stabilních kotevních ok. V závislosti na výbavě se zvětšila výška bočních stěn korby maximálně o 21 mm na až 529 mm.

Nový sortiment příslušenství splní jakékoli požadavky: Pro světoběžníky je zajímavé zvětšení nejvyššího přípustného statického zatížení střechy na 350 kg. Na vůz lze tedy namontovat například střešní stan. Přímo z výroby nebo jako příslušenství se bude dodávat řada doplňků, například kola z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců, terénní pneumatiky (až 18palcové) či různá tažná zařízení. Pro nákladový prostor bude k dispozici například držák jízdních kol, multifunkční systém nosičů, rozmanité roletové kryty a více variant stylových ochranných rámů za kabinou včetně exkluzivní verze pro Amarok Aventura. V nabídce bude znovu také pevná nástavba nad ložnou plochu, s níž se pick-up promění bezmála v SUV s objemem nákladového prostoru skříňového vozu.

Postupné uvedení na trh: Nový Amarok se vyrábí v Jižní Africe. Současně s postupným zvyšováním počtu vozů vyrobených za den zahajuje Volkswagen Užitkové vozy uvedení nového Amaroku na globální trhy. Na prvních trzích bude prodej zahájen již na konci letošního roku. Většina trhů bude následovat v roce 2023. V průběhu příštího léta bude možné nový pick-up objednávat v téměř všech zemích, které jsou pro tento model významné. Oficiální uvedení na český trh je plánováno v polovině roku 2023.

l